GRONDIG, TRANSPARANT EN VOLLEDIG VASTGELEGD
OPLEVERING EN SLEUTELOVERDRACHT
De dag van oplevering is meer dan alleen een formele sleuteloverdracht. Het is het moment waarop wij zorgen dat alles klopt—juridisch, praktisch én administratief. Niets wordt aan het toeval overgelaten.
Allereerst zorgen we dat de financiële afhandeling volledig is geregeld.
Wij incasseren:
- De eerste maand huur
- De overeengekomen waarborgsom
Pas nadat deze bedragen volledig en tijdig zijn voldaan, wordt de woning daadwerkelijk opgeleverd. Zo garanderen we een correcte start en verkleinen we elk risico op misverstanden of betalingsproblemen.
Bij de oplevering voeren we een grondige begininspectie uit. Dit doen we altijd persoonlijk én zorgvuldig. Tijdens deze inspectie:
- Controleren we de staat van de woning (technisch en cosmetisch)
- Leggen we bijzonderheden of bestaande gebruikssporen vast
- Controleren en rapporteren we meterstanden, sleutels en eventuele inventarislijsten
- Maken we een uitvoerig digitaal inspectierapport, inclusief (gedetailleerde) foto’s en notities
- Laten we dit rapport ondertekenen door huurder, verhuurder én makelaar voor wederzijdse bevestiging .
Het inspectierapport vormt een belangrijk uitgangspunt bij het einde van de huurovereenkomst, niet alleen praktisch maar ook juridisch. Het voorkomt discussies en een biedt duidelijke referentie bij de eindinspectie.

Vertrouwen is belangrijk, maar documentatie is onmisbaar. Interhouse zorgt ervoor dat alles vastligt zoals het hoort.



